Rychlý kontakt: +420 381 214 452

Repasování držáků

Další námi nabízenou službou umožňující snížit náklady na výrobu dílů na soustružnických centrech je repasování nástrojových držáků.

Proč repasovat nástrojové držáky? 

Odpověď je celkem jednoduchá. Hlavním důvodem repasování je cena nového držáku. My, ještě dodáváme, že většina držáků není v tak špatném stavu, aby bylo toto poměrně nákladné příslušenství nutné zahodit do starého železa. Touto naší aktivitou se snažíme protáhnout životnost držáku a tím ušetřit náklady na pořízení nového.

Nicméně žádný držák po repasování už nikdy nebude nový.

 

 


Kdy držák repasovat? 

Na tuto otázku již tak jednoduchá odpověď není. Většinou záleží na více faktorech, mezi které patří zvýšená hlučnost, vibrace, vůle mezi hnacím a hnaným hřídelem, házení upínací části nebo např. zadření rotačních částí a s tím spojené špatné nebo žádné otáčení hřídelů. Pokud tedy zjistíme, že držák není v 100% stavu, nastává druhá část otázky „kdy tedy držák opravdu repasovat?“. Odpověď je jasná: čím dříve tím lépe. Z pravidla většinou platí, že: čím dříve se držák opraví, tím nižší cena opravy je. 

 

 

 


Jak repasování probíhá? 

V první řadě je nutné dopravit držák k nám. Je úplně jedno, jestli držák přivezete osobně nebo jej zašlete nějakou zásilkovou službou. Poté jej náš technik kompletně nafotí a před vlastním rozebráním popíše venkovní stav držáku a také předběžnou závadu. Dále se držák rozebere a zjišťuje se stav jednotlivých částí. Hřídele se proměřují na házivost, přímost, souosost, povrchové opotřebení, atd. Kontrolují se ložiska, těsnění, labyrinty, ozubená kola a ostatní části držáku. Všechny jednotlivé části se fotí a technik vytváří seznam opotřebovaných nebo zničených částí. Tyto data se vloží do formuláře, kde se jednotlivé části popíší a stanový se zde postup opravy. Na základě tohoto formuláře se připraví cenová a termínová nabídka na opravu, která se pošle zákazníkovi k odsouhlasení.

PRO REPASOVÁNÍ POUŽÍVÁME POUZE ORIGINÁLNÍ NÁHRADNÍ DÍLY PŘÍMO OD VÝROBCŮ NÁSTROJOVÝCH DRŽÁKŮ!

 

 

 

 


Jaký je další postup? 

Nyní je rozhodnutí zda držák opravit nebo ne (zda se to vůbec vyplatí) na zákazníkovi. V případě rozhodnutí, že se držák opravovat bude, se objednají náhradní díly. Po obdržení dílů se držák kompletně smontuje a naplní provozními náplněmi. I zde se držák opět fotí a vytváří se protokol o montáži a měřící protokol. Následuje cca tří hodinový záběh držáku na zkušebním přípravku. Po odzkoušení se držák zabalí a odešle zpět zákazníkovi s 6-ti měsíční zárukou.

 Co se stane s držákem, když se rozhodnu jej neopravovat? 

Ano, i tato varianta může nastat. Ve většině případů se cena opravy pohybuje okolo 40-60% ceny nového držáku. Pokud jsou u držáku poškozeny obě hřídele a např. i ozubená kola, poté se cena opravy může dostat až k 80-90% ceny nového držáku. V tomto případě se oprava již nevyplácí a je výhodnější koupit držák nový.

 


  • V PŘÍPADĚ ROZHODNUTÍ DRŽÁK JIŽ NEOPRAVOVAT, ROZEBRANÝ DRŽÁK NEKOMPLETUJEME ZPĚT!
  • ZÁKAZNÍKOV BUDOU ÚČTOVÁNY POUZE POPLATKY ZA DOPRAVU + BALNÉ A DÁLE 100,-€ ZA DEMONTÁŽ A VYHODNOCENÍ STAVU POŠKOZENÍ.
  • VŠECHNY ČÁSTI POTÉ ODESÍLÁME K ZÁKAZNÍKOVI V ROZMONTOVANÉM STAVU!
  • ZÁKAZNÍK OBJEDNÁNÍM SLUŽBY REPASOVÁNÍ DRŽÁKU DÁVÁ SOUHLAS S JEHO ROZEBRÁNÍM A ZÁROVEŇ POTVRZUJE, ŽE SE SEZNÁMIL A SOUHLASÍ SE VŠEMI BODY TÉTO SLUŽBY.